مجموعه چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟ از حاج آقا پناهیان
در هیئت دانشگاه هنر
پنجشنبه، 4 شهریور 1400
65 دقیقه
آشنایی با ناشنوندگان حق، به عنوان یکی از مشکلات در تبلیغ حقایق
ناشنوندگان حق، در قرآن معرفی شدهاند
ناشنوندگان حق، عامل نشنیدن حقایق توسط دیگران هستند
یک استراتژی مهم در تبلیغ؛ از یک عده باید ناامید شد
خدا اگر خیری در ناشنوندگان حق میدید، کاری میکرد که آنها حقیقت را بشنوند
ویژگی دیگر ناشنوندگان حق؛ برای حرف باطل بسیار شنوا هستند و سریع آن را میپذیرند
امروزه در فضای مجازی، حرف باطل بیشتر شنیده میشود
شنیده شدن حرف باطل و شنیده نشدن سخن حق، نشانه عدم موفقیت تبلیغاتی جبهه حق نیست
میزان استقبال شنونده، نشانه موفقیت و عدم موفقیت تبلیغاتی نیست
شنیدن حرف حق در قرآن و اعراض از حرف باطل، در قرآن تحسین شده است
نقش شنونده و مخاطب خوب و غیرخوب در امر تبلیغ
برخی علاوه بر ناشنوندبودن، دچار کج فهمی هم هستند
در مقابل ناشنوندگان حق، چه باید کرد؟
انواع شنوندگان را باید به مردم معرفی کرد
تبیین دقیق طیفهای مختلف شنوندگان، باعث میشود هر کسی خودش را تیپشناسی کند
خداوند در قرآن انواع شنوندگان حرف حق و انواع شنوندگان حرف باطل را معرفی کرده است
برخی از بدیها وقتی معرفی میشوند، باعث خودآکاهی و اصلاح میشوند
ضرورت معرفی ویژگیهای کافران به دنیا
در جبهۀ تبلیغاتی حق نباید معطل کسانی شد که حق را نمیپذیرند
در جامعه و در جهان، گوش شنوا بسیار زیاد است
پاسخ دادن به شبهات، همیشه در اولویت نیست
اگر همیشه به دنبال پاسخ به شبهات باشیم، همیشه موضع دفاعی خواهیم داشت
تبیین اسلام ناب برای مردم دنیا، خیلی مهمتر از پاسخ به شبهات است
ما کتاب اسلامشناسی و آشنایی با دین، کم داریم
باید برای ذهنهای سالمی که از فرهنگ غرب عبور کردهاند، محتوای خوب داشته باشیم
به ناشنوندگان حرف حق، نباید اولویت داد
ذهن مردم، اساساً شبههناک نیست
نمونههایی در مورد اولویت نداشتن پاسخ به شبهات